Monday, February 2, 2009

SURAT PEMBACA

Surat nih sampai dalam sabtu minggu lepas...-ed

Assalamualaikum & dan apa khabar Bro Amri? Aku harap Bro berada dalam keadaan sihat2 hendaknya.O k lah, tujuan aku menulis pada Bro adalah untuk membeli RE zine isu 1.Aku berminat untuk mendapatkannya setelah aku terbaca review fanzine dalam Majalah Empayer #4 Nov 2008 (cover JINBARA) tahun lepas.Lagi pon terdapat 3 band favorite aku dalam R.E zine isu 1 ni iaitu Muck (Ipoh's old timer experimental indie rock / lo-fi) Varicose Vein (death thrash + grind touch!) Mindsnare (Italian brutal grinding death metal ala Cannibal Corpse!).

Aku mula berminat dengan Muck sejak first time dengar diorang dalam kompilasi Breaking Ground (circle 2000).Manakala Vericose Vein dengan demo/ep-'Humanity Sickness'(2001) dan Mindsnare sejak mini album 'Hegemony'(late 90's).Aku sebenarnya diehard metalhead yang very open minded in music sejak aku mengenali musik underground extreme metal ketika penghujung 1991 yang lalu.Sejak dari tahun tu, selain metal yang menjadi 'ketagihan' aku, aku juga mendengar, melayan, meminati musik yang lain (non metal) such as rock n roll, jazz, pop, instrumental music, punk, hardcore, metalcore, crossover, funk, raggae, blues, alternative, indie, grunge, rap (terutamanya artis rap 80-an such as Public Enemy, NWA, Ice T, Bodycount, etc), grindcore, Noisecore, surf, industrial, glamrock, hardrock, classical musik, new age, folks, post punk, new wave (80's era), atmospheric music, Oi, Ska, band2 rock/ heavy metal melayu 80'an, beberapa irama tradisional melayu (keroncong, inang, langgam, asli etc) & dan macam2 lagi la!.Tapi keutamaan nya adalah METAL!! Tak kira apa jenis irama metal.Aku meminati metal dan semua musik yg diatas tadi dan ianya berjalan dan seiring sejak tahun 91 yang lau sehinggalah ke hari ini.(2009-aku sekarang nih berumur 32 thn!).

Lagipun aku tengok R.E zine jugak menyelitkan kartun didalamnya & ianya mengingatkan aku pada beberapa fanzine lama awal 90-an dulu yang menyelitkan kartun dalam isu mereka spt Vortex From The East, M.A.D zine, thy Cerebus, etc. Disini aku sertakan cashmoney sebanyak RM4 untuk pembelian R.E zine isu 1 tu.

O.k la bro Amri, Aku rasa sampai disini dulu.Aku berharap agar lu boleh menghantarnya secepat mungkin kalau takde ape2 problem.Lagipun aku dah lama tak baca zine yang jenis open minded concept.Apa2 hal keep in touch lah...

jumpe di lain kali! Thanks, Assalamualaikum

Mohd Adzhar Abdullah,

No 147, (f) SG Panching Selatan,
26010 Kuantan,
Pahang

tel : 09-5421***(sori xde h/phone)

p/s - Buleh aku tau berapa umur lu sekarang?Itu pun kalau lu tak keberatan nak kasi tahu.Anyway thanks!

-Metal Is The Way!-Stay Open Minded!

Jawapan :

Wahh...Waalaikummusalam dan jutaan terima kasih kat bro Adzhar kerna rajin menulis surat kat R.e zine.Aku blurr sampai tak tahu nak jawap ape...hehe...

Buat pengetahuan bro Adzhar...Aku baru je berumur 26 tahun dan sememangnya minat kita memang sama.Ya2...Namum begitu aku masih lagi cuba memperbaiki mutu dan text berdasarkan apa yang pembaca2 zine mahukan nih.Rasanya hingga masih ada lagi kesilapan2 yang selalu menghantui aku dalam menyampaikan minat, propaganda, info, ghairah tentang scene underground dari aku kecik sampailah ke tahun sekarang nih.Membesar dengan apa sahaja yang berlaku disekeliling...

Terima kasih buat bro Adzhar sekali lagi kerana berkongsi info dan maklumat dengan pembaca semua nih.Dan harapnya pembelian zine nih akan memberi semangat kat aku untuk meneruskan agenda2, info2 untuk semua pembaca R.E zine nih...Thanks


No comments: