Monday, November 24, 2008

BERITA TERKINI / SHAH RUKH KHAN BATAL...

Shah Rukh Khan telah membatalkan kedatangan untuk menerima anugerah Datuk dari kerajaaan Melaka.

Dalam usaha untuk memperkenalkan Melaka kepada dunia kerjaaan Melaka pagi ini telah membincangkan untuk memberi anugerah Datuk kepada Micheal Jackson yang diberitakan baru memelok agama Islam.

Satu delegasi resmi kerjaan Melaka akan pergi ke Los Bodokos di Selatan Carlifornia untuk membicangkan tarikh penerimaan anugerah derajah Datuk Peduka Melinga Manku Alam, derajah yang tertinggi di Melaka.Dari apa yang difahamkan Michel Jackson akan dicadangkan datang ke Melaka pada 23 March tahun hadapan bersama dengan tarikah persidangan gerombolan United Malays National Organisation.

Mengikut sumber diplomat, langkah ini sama seperti yang telah dilakukan oleh Datuk Harun pada tahun 1975 apabila beliau telah menjemput Joe Burgner dan Mohamad Ali Clay untuk bertumbuk di Kuala Lumpur, sebagai langkah untuk mempopularkan dirinya yang sedang bertanding.Malah Mohamad Ali Clay telah di jemput untuk datang ke persidangan tahunan gerombolan United Malays National Organisation yang pada ketika itu di adakan di Dewan Bahasa dan Petaka.

Jika Micheal Jackson bersetuju untuk menerima anugerah ini maka besar kemungkinan Ali Rustam akan menjadi bagitu popular sekali. Ini kerana budaya gerombolan ini cukup suka kalau ada orang masuk Islam terutama dari Amerika, lebih-lebih lagi kalau orang itu Mat Saleh.

Rancangan rapi telah diatur agar Michel Jackson akan memakai baju Melayu atau Batik ketika menerima anugerah Datuk.

Jika semua ini berlaku, Ali Rustam Ketua Menteri Melaka yang pada ketika ini diberitakan sedang belajar Bahasa Inggeris adalah bakal Perdana Menteri Malaysia sesudah Ibrahim Ali. (TT)

Info Lutut : hahaha mcm sial nyer berita...kelakar :)

No comments: