Sunday, March 30, 2008

Rebiu Gig Bunyi Vol 1

Bunyi! vol 1 Andamedia –Skizo studio Cheras 16 Febuari 2008

1.irama 2.projek hair spray 3.pickpocket 4.sandra in urgent 5.funkydory 6.frasa7.news at 11 8.corn in da cup 9.lord sunny day 10.bunkface

(Sori ini adalah cacatan peribadi semata-mata dan lagi satu aku tak study pun pasal event nih haha ikut suka aku lah nak rebiu cammaner-ed)

Ha…Ini adalah kali kedua aku pegi kat Skizo studio ni.Berdasarkan pengalaman minggu lepas yang aku pegi disebabkan takde kaki (geng) tu yang aku cabut balik haha. Boring aa sebab takde orang yang aku kenal…Tapi gig bunyi vol 1 nih adalah gig yang paling aku terhibur…Mahu tak aku ada ramai kenalan yang aku kenal.Itu pun aku telah beberapa lagi dijemput so kat sinilah aku mula nak buat liputan…Ok gig nih aku tak tahu kenapa dipanggil bunyi nanti2lah aku tanye organizer dia(ceh padahal kenal-ed) yang dianjurkan oleh Andamedia Ini adalah kali ke-3 diorang organize gig.Memang menarik dan berdasarkan band-band yang perform pun aku tak kenal dan tak pernah dengar pun maka inilah waktu nya aku mencari kenalan dalam bentuk yang baru… hehe..Acara gig bermula lebih 2.45 ptg dan aku pulak boleh datang lambat… dah la lambat aku leh bantai melepak ngan Afiq ngan Acad dengan sapa ntah lagi sorang aku dah lupe nama dia boleh pegi lepak minum kat mapley… Naik2 je aku tgk band Projekct Hairspray tgh dah nak habis beraksi. Serius aku cakap diorang main best terutama vocal (gurl) nya yang lunak…Hingga menusuk kalbu tapi time tu pulak crowd cam malu-malu kucing Semua nya pakat2 duduk macam dengar ceramah Pas haha!!! Aku gurau je… Ok diorang nih main lagu ciptaan diorang sendiri. Datang dari pelbagai negeri dan sorilah aku tak ingat diorang main musik cammaner… Cam lelagu kat club je haha maklumlah dahla aku masuk lambat. Yang penting sekali Projekct Hairspary memang terer dan pandai entertain… Cukup terhibur aku walaupun aku dapat dengar satu lagu je… setelah diselidik rapi band Project Hairspray nie bawak Gende Fusion, First lagu yg dieorg bawak ialah Toto - Georgy Porgy, pengaruh besar dieorg ktenyer. Lagu ke2 dieorg lak Lagu untuk kau dan ke 3 Kau yang masih.
Lupe lah plak kt band first kan, Irama name nye… Main lagu pop rock, ari tue dieorg bawak 4 lagu sendri mcm Bagasi, Selamatkan aku, Engkaulah gadis, dan last skali lagu Selamat tinggal.
Band ke-3 lak Pickpoket tetiba je Afiq ajak keluar lepak g hisap rokok… Entah apahal sangap sangat aku pun ikut je tanpa mempedulikan Pickpocket…(sori pickpocket-ed)
Band ke 4 plak Sandra In urgent dieorg bawak 4 lagu yg sah2 lahh best, mcm my sky, fantasimu, fagged, love n hate... Aku layan gile lah lagu fantasimu sbb aku penah dgr kt myspace lagu nie. Dieorg kate lah dieorg nyer lagu ala-ala indie + alternative + progressive. Yer lahh gitu kot, second Voc die pun jambuu sgt2.. Stan name die dgr2 lead dieorg xdapat dtg sbb ade hal lain ang xdapat dielakkan. Lepas abis aje dieorg nie, masuk lak Band Funky Dory sebagai band ke 5..First lagu aje dh wt orang terkinja-kinja sbb intro dieorg nie lagu Gaban. Sgt2 stail lah voc die bawak.. Siap ajak crowd sing along. Tak lupe jugak kt awek2 yg kasik sticker cun kt crowd n aku juge xketinggalan tuk ambik 1.. haha…
Lepas tue pasti nye Frasa sbagai band ke 6. Crowd still gak cam nk xnak aje…Tp nk wt cam ner kan, aku terus layan aje. Berdansa ngan lagu2 Frasa yg pastinye fast mood. Voc dieorg nie mmg sangat2 anergetik and aktif. Nyanyi 4 lagu and 1 slow song. Voc Frasa mcm agak tak puas ati lah ngan crowd yg xnk support band2 lain. Entah lah dieorg nie tggu band mane yg main. Haha..
Selepas Frasa giliran News at 11 plak. Menampilkan 5 org line up ade plak yang main keyboard. Waaa… lepas dripada band News at 11 nie tampil plak band ke 8. Line-up band nie sumer nyer mude2 remaje. Pakat panggil adiklah sumernyer tediri daripada Nuqman sebagai voc, Kuri drummer, Ayat bermain guitar utama, Botak gitar kedua dan si capiq bermain bass. Entah nape dieorg nie mula2 agak gugup maybe sbb nie gig first dieorg.. haha… takut n malu2 lagi.
Tak lame lagi kuar lahh demo dieorg nie. Lepas band Corn in Cup yang comel2 tu dari Jasin…Dah lama aku tak dengar band yang datang dari Jasin_Melaka…lagu favorite aku Corn In Cup nie ialah Take My Hand dan merupakan first time gig diorang pastue main kat KL memang best aa korang.haha Diorang main 3 lagu je hm…
Muncul plak band Lord Sunny Day, aku xdapat nk tgk lak band nie, sbb kna ambik hangin luarr plak..Sori guys…
Leh tahan gak aa panas disbbkan agak ramaii kot crowd. Mereka2 ajelah yang menghayati lagu2 band Lord Sunny day tuh. Huhu.. Lepas aje band Lord Sunny Day tue perform masuk lak band yang ditunggu ramai.
Haha.. aku first time tgk band Bunkface nie perform. Sgt2 lah energetic n wt crowd jadik gile time last nie. Dieorg pun leh tahan capek lah melayan kehendak peminat yang asyik2 mintak lagu x bagi dieorg nie berenti nyanyi. Leh plak berlaku nyer adengan moshing n slam kt dalam skizo.. haha.. gile lah sangat2 menghayati punk nyer band Bunkface nie. Mmg sgt2 berbaloi tggu smpai abis sbb part hujung nie mmg memberangsangkan. Haha.. Gig Bunyi ni berakhir dalam kul 8 gitu, awai gak lah. Aku pun balik dengan senang ati n nk sengih aje smpai telinge. -end

Text:Cikin n Amri

No comments: